شربت اشتها آور اپتایت کیم فرآورده ای اشتها آور و چاق کننده است که موجب تقویت دستگاه گوارش و تقویت معده می شود. این فرآورده بهترین شربت اشتها آور بزرگسالان و همچنین کودکان می باشد و در آن از افسنتین، آب به و عسل استفاده شده است. استفاده از افسنتین و میوه به همراه با عسل از تجربیات شیخ الرئیس ابو علی سینا است که بسیاری از پزشکان ایرانی و غیر ایرانی نظیر جالینوس در کتب خود از آن یاد کرده اند و اثر آنرا تایید نموده اند.

کربوهیدرات نشاسته ای مصرف کنید.

یکی از بهترین استراتژی ها برای ساختن حجم بیشتر این است که مقدار زیادی کربوهیدرات های حاوی نشاسته میل کنید ؛ برنج سفید ، پاستا ، سیب زمینی ، انواع نان ، غلات برشته و امثال این ، این غذا ها کمک می کنند به افزایش سایز. اولین دلیلش این است که تأمین کالری بالا برای بدن از طریق کربوهیدرات های نشاسته دار ، آسان است ، و این کمک می کند به افزایش کل کالری دریافتی روزانه شما.

دوم اینکه ، کربوهیدرات ها به شکل گلیکوژن در عضلات ذخیره می شوند . آنها کمک می کنند به جذب آب و دیگر مواد مغذی به داخل سلول های عضلات ، و تشویق و تقویت رشد. برای اغلب بدنسازان ، رژیمی که 50 تا 60 درصد کالری موجود در آن از کربوهیدارت ها تأمین شود برای فاز رشد ایده ال است. مشخص شده که رژیمی با نسبت 2 به 1 از کربوهیدرات و پروتئین با سطوح بالاتر تستسترون در ارتباط است .

مصرف فیبر ها را کاهش دهید

فیبرها ، مواد غیرقابل هضمی هستند که در مواد غذایی گیاهی از جمله حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها ، آردهای سبوس دار ، دانه ها و سایر منابع گیاهی به مقدار قابل توجهی وجود داشته ، و برای سلامتی ارزش زیادی دارند . فیبر ها باعث تقویت احساس سیری در افراد می شوند و از این رو برای کسانی که تحت رژیم چربی سوزی هستند بسیار مفید است ، ولی وقتی در تلاش برای افزایش حجم هستید می توانند در اشتهای شما اخلال ایجاد کنند.

غذاهای حاوی فیبر زیاد نه تنها معمولاً سخت جویده و بلعیده می شوند ، بلکه در بسیاری از مواقع سهمی از غذاها پر چگالی تر و با کالری بالاتر را در غذاهای شما پر می کنند . غذاهای فیبر دار همچنین مدت زمان بیشتری برای گوارش نیاز دارند و پروسه هضم را کند می کنند ، در نتیجه بدن شما به این زودی ها تمایل برای مصرف وعده بعدی نخواهد داشت .

در مجموع ، مصرف فیبرها یک استراتژی عالی در طول زمان چربی سوزی است ، اما نه یک تاکتیک مناسب برای افزایش حجم ، کارشناسان تغذیه توصیه می کنند روزانه 25 گرم فیبر از منابع مختلف گیاهی در اختیار بدن قرار دهید ، ولی وقتی رشد عضلانی هدف اصلی شماست و اشتهای زیادی هم ندارید، بهتر است مصرف غذاهای حاوی فیبر زیادی را در رژیم خود محدود تر کنید.

از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید

بسیاری از افراد تصور می کنند شیرین کننده های فاقد کالری از جمله اسپلاندا ، اَسپارتام و ساخارین علاوه بر اینکه کمک می کنند به شیرین شدن غذا های در عین حال برای کنترل کالری مفیدند.

اما ، تحقیقات نشان داده که در واقع چنین شیرین کننده هایی شاید باید در جهت مخالف در نظر گرفته شوند یعنی ابزاری برای افزایش سایز! چطور ؟

تحقیقات نشان داده این شیرین کننده ها باعث افزایش زیاد سطوح انسولین می شوند ، که این یکی از مهم ترین عوامل افزایش اشتهاست . همانطور که وقتی صحبت از یک غذاهی لذیذ و خوشمزه می شود ، احساس می کنید بزاق دهانتان بیشتر ترشح می شود و به اصلاح ” دهن تان آب می افتد” مشابه همین ، تصور می شود بدن هر زمان که طعم شیرینی را حس می کند بطور اتوماتیک ترشح انسولین را افزایش می دهد . بعبارت دیگر ، اگرچه شیرین کنند ها کالری کم و حتی ناچیزی در اختیار شما می گذارند ، ولی تنها احساس شیرینی آنها توسط بدن باعث ترشح انسولین بیشتر و در نتیجه افزایش اشتها می شود.